Bringebærsommer.

Den augustdagen i fjor sommer, dagen etter avskjedsfesten hvor vi drakk vin og spiste ost i det blå kjøkkenet og tente stearinlysekrona i vinterhagen, den dagen da sola steika og alt egentlig var såre enkelt.

DSC_1252 DSC_1277

Den dagen jeg egentlig hadde dårlig tid og måtte pakke ned resten av rommet mitt, men heller dro på stranda med MM bare fordi det finnes viktigere ting her i livet enn å bli ferdig med å pakke, som for eksempel å ligge på en strand og spise sommervarme bringebær sammen med sin beste venn som man er i ferd med å flytte langt vekk fra.

6 thoughts on “Bringebærsommer.

  1. De gangene jeg har flyttet fra venner og familie, prioriterte jeg å være sammen med dem over å bruke lang tid på pakke. Det angret jeg ikke på da jeg satt alene i ny by/land. Man kan alltids kjøpe seg ekstra klær når man kommer frem.

    PS. Anbefaler The Head and The Heart som skrivemusikk.

  2. Da jeg skulle flytte i fjor sommer var en kompis lei seg pga mange ting, og spurte om jeg ikke kunne komme over til han på kvelden. Det gjorde jeg, og vi fikk snakket ut om mange ting. Da jeg kom hjem skrek begge foreldrene mine til meg, jeg var SÅ uansvarlig og vi skulle snart opp for å kjøre osvosv, long story short, jeg fikk selvsagt ikke sove fordi jeg ble så sur på de. Men, jeg angrer ikke – noen ting er bare viktigere, altså.

    • Ja, nettopp. Jeg fikk også høre det da pappa kom for å hjelpe meg med å flytte, og jeg fortsatt ikke hadde pakka alt ned i esker.. Men det gikk jo fint, og jeg kunne pakke ferdig mens han kjørte hjem det første lasset. Det blei et merkelig konglomerat av ting som blei pakka i samme eske – bøker, stormkjøkken og puter, for å nevne noe. (Jeg gikk gjennom flere av eskene da jeg var hjemme nå i sommer, og måtte le litt av innholdsfortegnelsen jeg hadde skrevet på eskene..)

  3. Tenk at sommeren er over for i år. Enda godt at høsten er full av farger og kos, og at skikkelig gode vennskap ikke svinner selv om man ikke lenger bor på samme sted. God torsdag!

Legg igjen en kommentar

