Tanker om å forlate Oslo. (07.08.12)

Bilde

Om to uker skal det skje. Jeg skal forlate trygge Oslo, og dumpe ned i en helt ny by uten å kjenne noen. Dette faktumet er i ferd med å gå opp for meg nå..

Og nå som Oslo og Ullevål hageby endelig har begynt å føles som hjemme.. Jeg kommer til å savne folka jeg bor med, å gå til Blindern med en podcast på øret, mørkerommet på Chateau Neuf, Stockfleths, å ta trikken, frokost på Åpent Bakeri på damplass, Tronsmo bokhandel, trikkesløyfa med den nyanlagte «Abels hage».. Jeg har funnet mine steder, mine hjørner av byen, og ikke minst har jeg funnet meg til rette på Blindern. Å starte med blanke ark blir både fint, slitsomt og spennende.

Nå gjelder det å begynne med flytteforberedelser. Hvilke klær skal man ha med, hvor mange bøker skal man drasse med seg og hvilke ting bør man ta med for å føle seg litt hjemme på et helt nytt sted i et nytt kollektiv?

Bilde

Dette innlegget blei først posta på den nye bloggen min, men jeg fant ut at det passa litt bedre her.

2 thoughts on “Tanker om å forlate Oslo. (07.08.12)

  1. Jeg er ukegammel beboer i Nijmegen, Nederland! Den nye bloggen er lingvistheidi.wordpress.com – står litt mer om hva jeg driver med i Nijmegen under «lingvisten». Skal fortsatt beholde denne her, da.
    Åå. :) Gla’ i deg også, Dessie!

Legg igjen en kommentar

