Favorittbilder: de første ukene.

De første ukene i et nytt land gjelder det å bruke kameraet flittig, for da er alt nytt. Etterhvert som man slår seg litt til ro, blir syn du først syntes var merkelige og eksotiske til hverdag. Her er Varanasi slik jeg så den med nye øyne i september:

Utsikt fra takterrassen.

En far (med rød neglelakk!) og sin lille gutt på en hinduhøytidsdag der man barberer av håret til sønnene sine og ofrer det til en gud.

Et bilde tatt samme dag som det over, på hovedgata i Assi.

Et ganske vanlig skue..

Søte, men smittebærende griser. Indere flest skyr dem som pesten.

En mann som jobber på i en stor vevebedrift eid og drevet av muslimer i Varanasi. Han jobber med en silkesari - Varanasis mest berømte eksportvare.

Her går jeg forbi omtrent hver dag.

Klesvasken til naboen.

En av Varanasis mange "gallier". "Galli" betyr trang, ofte steinbelagt gate.

7 thoughts on “Favorittbilder: de første ukene.

  1. Hei!
    Ser at du bor/har bodd på Kringsjå.
    Bare lurer på om du har målene til hybelen? Om du husker det?

    Blir kjempeglad for svar!

    Mvh Veronika

    • Jeg målte den vel aldri veldig nøyaktig. Den jeg bodde i var på 10 kvm, og ca 2,5 x 4 meter. Men det kan være jeg husker feil, og det kan være forskjell på rommene.. Var jeg deg ville jeg ringt SiO og spurt! Lykke til. :)

    • Hallo i luken!
      Æ har det no bærre fint æ, sjø.. Begynt å gå opp for meg for alvor at det bare er en liten måned igjen før jeg står og hutrer på en t-banestasjon i Oslo eller sover i min egen seng igjen. Veldig rart. Håper du og har det bra!
      Hilsen storesøs.

Legg igjen en kommentar

