Mera nam Priya hai.

Namaskar/namaste/pranaam/hei. (Stryk det som ikke passer.) Min virkelighet akkurat nå: kuer som tusler i gatene, vifter i taket som høres ut som helikoptere noen ganger, et rom hos en liten familie rett ved Ganges, hinditimer sammen med en liten gjeng skandinavere, løse klær og et håp om kjøligere dager snart. Jeg har fått et nytt, indisk navn av min kjære vertsmor, som trass i dets skarve fem bokstaver har problemer med navnet mitt. Så nå lyder jeg «Priya» hjemme, evt. «Priya didi» – storesøster. Har nesten fått meg to nye småsøsken også, må vite. Og nå må jeg betale for teen og pannekaka og gå til hinditime, dehydrert eller ei. This is India, eller bare «TII» for short. For mer utfyllende beretninger om hva vi driver med her kan jeg varmt anbefale Alexanders blogg: http://www.indiadagboka.blogspot.com/. Lover bilder og mer tanker herfra så snart jeg får låne en laptop!

4 thoughts on “Mera nam Priya hai.

Legg igjen en kommentar