Vakuum.

Natta er et vakuum mellom «i dag» og «i morgen». Du er ferdig med en dag, men du trenger fortsatt ikke ta fatt på den neste. Du kan lese deg inn i boka, langt inn, og bli der i mange timer. Du kan legge fra deg , skal, burde og la mørket synke rundt deg og bokstavene kan ta deg med langt vekk. Til slutt ser du ikke bokstaver, du ser ikke ord – du ser ansikter og bordkanter og dører som går opp, og natta er noe som finnes utenfor vinduet. Du er et helt annet sted. Helt til øyelokkene gir opp, natta siger tilbake mellom boksidene og det snart er «i morgen».

2 thoughts on “Vakuum.

  1. Du er så fin. :) Jeg måtte smile av dette innlegget. Nå er jeg superdupersyk, jeg er aldri syk, men nå klarer jeg nesten ikke stå eller sitte oppreist, men når jeg er tilbake til mitt normale nivå, da må vi møtes og ta en kaffe, eller noe. :)

Legg igjen en kommentar

