Pikslete 2010, januar-juni.

Januar.

Oldemors pledd reises fra, og jeg kommer tilbake til Oslo for mitt andre semester.

Utsikt fra Frederikke.

Jeg leste Menon hundreogørten ganger for å prøve å få tak i essensen.

Tilværelsen på Kringsjå var i det store og det hele uklar..

..og litt trist.

Februar.

Jeg hang mye på Uglebo og jobba som frivillig i kaféen.

Jeg hadde dessuten, i tillegg til exphil, fonetikk og fonologi – schwa er den lyden du produserer når du sier et slapt «eh».

Men exphil var drepen, og aller verst var seminarene.

Jeg satt bakerst og enten noterte litt halvhjerta eller leste i Universitas (det var obligatorisk oppmøte).

Jeg var på by:Larm for første gang.

Planla alt og reiste i skyttel mellom konsertstedene for å få med meg de jeg ville se.

Begynte å sitte en del på Sverdrup og lese.

Mars.

Mine trange dager på ti kvadrat på Kringsjå var heldigvis talte.

Jeg skreiv semesteroppgave om Aristoteles i exphil.

Og så flytta jeg.

Harald Eia tøyde strikken i Hjernevask.

Jeg dro til Sri Lanka.

April.

Opplevde utrolig mye den påskeferien, blant annet så vi innsjøer som denne som blei gravd ut av mennesker.

Smakte en utrolig enkel kikertrett i Anuradhapura som jeg prøvde å gjenskape hjemme.

Mai.

Det var snart multiple choice-tid og jeg måtte lese exphil på senga. Bra sovemiddel.

En av de siste exphilforelesningene, vil jeg tro.

De evinnelige trærne vi lagde i syntaks.. Ja, det står CP, og det er forkortelse for (jeg måtte slå det opp) complementizer.

Muligens min første skikkelige hyttetur?

Jeg koste meg med exphilrepetisjon.

Thank heaven for repetisjonsheftet.

Men så var man endelig ferdig med eksamener, og det var sommer!

Den lille skøyeren begynte å vokse til også.

Juni.

Jeg gikk ufrivillig barbeint rundt i byen den første junikvelden.

Jeg begynte å bli litt bedre på mørkeromering.

Jeg var på hytta igjen og leste Min kamp.

Og så fikk man litt farge.

Legg igjen en kommentar

