Det er larm i byen.

To dager på rad har jeg begitt meg ut i Oslosnøstormen for å løpe mellom forskjellige konserter med band som er mer eller mindre ukjente for meg. I dag er siste dagen med blått bånd med by:Larm på armen, og siden jeg var så «frekk» og tok bilder med speilrefleks uten pressekort på fredag kommer det noen bilder her.

Julie Stokkendal på Mono kl. 18:

Therese Aune på Rockefeller kl. 20:

Asha Ali på Blå kl. 21:30 (kveldens desiderte høydepunkt):

Maria Due på John Dee kl. 22:

Jeg så Kira Kira på Fisk & Vilt også, men gikk raskt ut igjen – det var en pine for ørene.

I går kveld, med Marthe Maren ved min side, så jeg både Giana Factory, Bjørn Hellfuck, The Deer Tracks, Ingrid Olava og Moddi, hvorav de to siste var klart kveldens beste. Ingrid Olava stilte opp i en muligens litt for kort svart kjole til at det var kledelig, og dertil tilhørende svarte skoletter, men spilte og sang som en gudinne. Hun fikk stående applaus og måtte inn igjen for å spille en sang aleine uten band for en stappfull sal på Folketeatret. Da siste tangent på pianoet var trykket ned så hun opp på publikum, smilte og sa «..hadet!», og løp av scenen. En halvtime etterpå var Moddi på scenen med to celloer, fiolinist, flygel, diverse eksotiske slagverk og bass. Selv hadde han to gitarer og et trekkspill, og sang så inderlig at jeg bare kunne lene meg tilbake og smile. I kveld blir siste kveld, og jeg skal sette meg ned og planlegge den nå snart, men det som er sikkert er at jeg skal se Kråkesølv på Sentrum Scene kl. 01:00 og at det kommer til å bli fantastisk.

5 thoughts on “Det er larm i byen.

  1. Tilbaketråkk: Pikslete 2010, januar-juni. | hvit skygge, svart sol

Legg igjen en kommentar

