You’re free to fly.

26. september 2009 var en skjebnesvanger dag. Den dagen mista jeg plutselig den lille fyren som jeg var og er så fryktelig glad i, han som jeg aldri har veksla et ord med men som har vært der uansett hva som har skjedd. Da jeg fikk telefonen i handa på jobb og hørte mamma spørre om det var et sted vi kunne snakke i fred, raste verden min sammen. Han var borte.

Jeg har grått og grått og grått, jeg har stirra i taket, jeg har sett ut vinduet. Alt i huset hjemme kunne knyttes til han. Nå skal han aldri komme logrende og møte meg i døra mer, aldri komme og sette seg på fanget mitt, jeg skal aldri gå tur til Flausa med han mer, aldri ligge inntil han og stryke han over pelsen. Jeg kan bare ikke fatte det. Det føles som om noen lurer meg, som om dette bare er en film.

Jeg føler meg så tom. Så full av ingenting. Jeg aner ikke hva jeg skal fylle denne tomheten med.. Han var så utrolig viktig for meg, og jeg håper at jeg var viktig for han også. Nå er det noe som mangler. Prins, vakre Prins.

DSC_4058

Alle de gode øyeblikkene skal jeg pakke pent inn med sløyfe på og aldri, aldri glemme. Og jeg håper jeg skal få se han igjen. En dag. Nå tror jeg at han er med meg uansett hvor jeg går og står – det er bare kroppen som har reist fra oss, ikke Prins. Jeg er så fryktelig, inderlig glad i deg.

4 thoughts on “You’re free to fly.

  1. Så trist! Jeg fikk ikke vite det før nå! Syntes det var kjempetrist når Plexus, hunden til onkel, døde. Vet ikke helt hva jeg skal si.. måtte Prins leve lykkelig alle sine dager på grønne enger der oppe et sted..

    • Det er ikke så rart at du ikke visste det. Jeg har egentlig fortalt det direkte til veldig få. Kanskje fordi det føles så altfor virkelig å si det..

Legg igjen en kommentar

