Hallo i luken?!

Denne mailen sendes i dette øyeblikk til både den aktuelle redaksjon og til NRK:

Hallo i natten. 

Jeg er en student som gjerne vil komme med litt tilbakemeldinger hovedsaklig rettet mot de nye folka som plutselig er satt ved roret i mitt (forhenværende) yndlingsprogram på radio: «Hallo i uken» på P2. Jeg prøvde å være åpen for noe nytt og innovativt, håpa inderlig at det fortsatt skulle være like latterfremkallende.. Men da jeg satt og hørte på det første programmet blei jeg rett og slett flau. Hva har dere gjort med det utrolig morsomme, helt sprøe radioprogrammet som tok alle sakene som blei tatt opp fullstendig på kornet? Hva er greia med «Hallo i helsen» og alle de rare oppdelingene dere plutselig har innført? (For ikke å snakke om vignetten, som i beste fall kan beskrives som en parodi på en parodi av en slags nyhetssendingsvignett.) Hvor er den ærlige, underfundige humoren? Hvor er det blitt av de helt latterlige sangene som var så dårlige at de var geniale? Jeg skjønner at det ikke akkurat er lett å ta over etter Kalvø, B. Holm og Michelet altså, men.. Seriøst. Det jeg ikke skjønner er hvorfor programmet skal hete det samme og «være det samme» når det ikke er det. Det nye programmet er en hul etterlikning. Summa summarum: jeg er utrolig skuffa. Det beste hadde kanskje vært å kutte hele programmet fra lista, og heller lage et nytt konsept, siden dette nye «Hallo i uken» helt klart ikke klarer å fylle sine egne sko uten å få gnagsår.

Med høflig indignert hilsen

(undertegnede)

3 thoughts on “Hallo i luken?!

Legg igjen en kommentar

