Dialog om en lampeskjerm og en blødende tå.

DSC_9666

Prins: Du, Heidi..

Heidi: Ja?

Prins: Jeg liker ikke denne her .. den .. dingsen.

Heidi: Lampeskjermen?

DSC_9672

Prins: Ja. Den gjør at jeg dulter borti alt! Og nå kan jeg ikke vaske meg heller. Ta den av meg, vær så snill..

Heidi: Nei, det er på en måte litt av hensikten, det. Du vasker deg nemlig litt for ofte på forpotene. Derfor måtte jeg ta deg med til dyrlegen i dag.. Han gav deg masse sovemedisin sånn at du ikke skulle merke noe, og så opererte han tåa di.

DSC_9680DSC_9681

Prins: Au. Det blør, jo..

Heidi: Ja, det skal visst blø litt i følge dyrlegen. Du skulle sett all den gugga han skviste ut av den lille kulen du hadde på tåa di.. Den var veldig betent. Ikke rart du halta!

DSC_9683

Prins: Så.. Hele greia er min feil?

Heidi: Jeg har bare én ting å si til deg: slutt å sleike deg på forpotene. Du hadde jo et helvetes styr en gang for en stund siden også. Da prøvde vi å få deg til å gå med sokk, men den bare tok du av igjen.

DSC_9685

Prins: Jeg visste ikke at det var så farlig å vaske potene sine. Men jeg får spesielt lyst til det hvis jeg har vondt. Denne gangen gjorde det kjempevondt..

Heidi: Ja. Trikset er å stå imot trangen til å sleike der det gjør vondt. Men jeg skjønner at det er vanskelig, så derfor må du nesten ha på denne dingsen inntil videre. Det er jo bare til ditt eget beste.

DSC_9689

Prins: Ok, da.. Jeg var ganske furten på deg istad da du tredde den over hodet på meg. Jeg hater virkelig å gå med den.. Men må man, så må man. Uansett hvor komplett umulig det er å finne en behagelig liggestilling.

Heidi: Flink gutt. Det blir mamma og pappa som må sørge for å få i deg antibiotika og smertestillende hver dag. For til helga har jeg flytta..

DSC_9694

Prins: Oi. Er det derfor alle eskene står i gangen.. Men du må love å komme hjem ofte. Jeg kommer til å glemme at du har sagt det til meg, og gå og se etter deg på rommet ditt. Takk for at du fulgte meg til dyrlegen og passa på meg da jeg fikk sprøyta med sovegreier i. Jeg syns det er så skummelt hos dyrlegen.

Heidi: Ja, jeg veit.. Jeg skal jo alltid passe på deg, vettu.

Jeg kommer til å savne han sånn når jeg flytter..

9 thoughts on “Dialog om en lampeskjerm og en blødende tå.

  1. Auda, den tåa så ikke bra ut. Antar overslikkingen hans er noe i retning av menneskers uvane med å bite negler? Lett gjort å få betennelse i fingrene når man knasker på negler :p

  2. ååh.

    og HVORFOR HAR INGEN FORTALT MEG AT NEGLEBITING GIR FINGERBEtENNELSER????

    djises. det forklarer kanskje de tidvis opphovna fingertuppene mine? definitivt noe jeg burde visst, definitivt.

    • Hehe, det sier vel egentlig seg selv at det ikke er bra å bite negler hvis du får vondt i fingrene om du biter for mye? ;) Hevelse, «bankende»/varm smerte og rødhet er typiske symptomer på betennelse.

      Jeg er glad jeg har klart å slutte å bite neglene. Pirker fremdeles litt på fingrene, men jeg jobber med å venne av meg den delen også.

  3. ikke egentlig, det er ikke en særlig logisk konklusjon all den tid neglene man biter i faktisk er dødt vev :P og det var jo ikke sånn at jeg plutelig begynte å bite negler og PLUTSELIG bletilbakevenden betent i fingrene heller da. årsak-virkning var ikke særlig sterk. men det jeg faktisk har merka da, er at det hjalp å kutte ned på syredannende mat (som korn, melk, sukker) og spise mer grønnsaker (som er basedannende, ikke sant). haha.

    :P

  4. (men altså, jeg visste at jeg hadde betennelser i fingrene, såpass hadde jeg skjønt. jeg glemte bare alltid å ta det opp med legen, og så har det blitt bedre med årene. dvs: bedre etter at jeg slutta på skolen, og det var alltid der neglebitinga var som verst, i timene. så her kan vi forsåvidt snakke årsak-virkning. jøss)

  5. Så fint innlegg at det nesten gjorde litt vondt, vennen. :) Han kommer til å savne deg og, også blir det kjempegodt når dere ser hverandre. Og det er jo ikke langt hjem, vet du. :)

Legg igjen en kommentar

