Spor i panna.

Åtte måneder i Bangladesh gjør noe med deg, og med meg har disse månedene satt sine spor midt mellom øyenbryna mine.

DSC_3079DSC_3083DSC_3101

En sånn liten boks med 5 (jeg har tatt ut den ene) klistremerker, «tip» på bangla og «bindi» på hindi, koster deg 20 kroner på Indiska. De er fine til å innlede samtaler med folk også – en fyr på 7 Eleven i Drammen la merke til den, og sa at han hadde sett ei annen jente som hadde det i byen. Så det er flere enn meg. Creds til Stine som kjøpte det til meg i bursdagsgave!

Vi lar Wikipedia snakke:

A bindi (from Sanskrit bindu, meaning «a drop, small particle, dot») is a forehead decoration worn in South Asia (particularly India) and Southeast Asia. Traditionally it is a dot of red color applied in the center of the forehead close to the eyebrows, but it can also consist of a sign or piece of jewelry worn at this location.

Shanglabangla!

Legg igjen en kommentar

