På Norges bursdag.

Jeg spaserte ned de bratte bakkene i ukristelig høyhæla sko, og løp rundt og var fotograf i barnetoget. Jeg stakk blant annet (og jeg siterer) «kameraet opp i nesa» på Maia lillesøster, som spiller klarinett i skolekorpset.

DSC_2658DSC_2674DSC_2730DSC_2733

Åtte stjerner på jakka = åtte år i korpset. Det lærte jeg i dag.

Jeg ville ha med meg russetoget i Drammen i år, noe som viste seg å bli et slags «vi-er-ganske-rølpete-men-har-fått-med-oss-at-det-er-finanskrise»-russetog. Paradise Hotel var også et populært tema..

DSC_2833DSC_2842DSC_2862DSC_2877DSC_2899DSC_2950

Jeg likte campingvogna, da. Det satt en fyr inni der med silkeslåbrok som leste avisa og drakk kaffe.. Her er forøvrig mine favorittparoler fra drammensrussen:

DSC_2821

«Alle barna hadde et liv, så kom Facebook!»

«Island er nå til salgs på FINN.no!»

DSC_2920

«Hva skjer’a? Doffen har daua av oljesøl!»

Så dro jeg til Hokksund og så Eiker vgs sitt russetog. Her er et lite utdrag:

DSC_2995DSC_3004DSC_3006DSC_3007DSC_3019DSC_2971

Prins var der også, såklart. Og for uinformerte (angående bilde nr. 2): Eiker blei altså utsatt for bombetrusler den dagen skolen skulle ha mattetentamen. Om det var tilfeldig eller ei? Ganske retorisk spørsmål.

Maia var snurrende glad etter å ha fått av seg korpsuniformen..

DSC_0234

..og jeg var distré som vanlig, og knepte jakka feil..

DSC_0322

Bonusbilde: Maia som mimer en kanelsnurre.

DSC_0417

Gratulerer med dagen, Norge!

2 thoughts on “På Norges bursdag.

Legg igjen en kommentar

